Followers

Wednesday, April 13, 2011

Nape Zaman sekarang xtakot Neraka?

Assalamualaikum para pembaca merangkap rakan2ku..



Aku memang da lame gilerh xupdate blog neyh..Tapi aku de cerita lah arini yang nak aku kongsikan dengan korang semua.Zaman skang zaman moden betol x?..Orang ramai da banyak pemikiran macam orang barat..Xsalah na pemikiran macam diorang asalkan yang positif2 belaka..Ini x, sume negatif2..Ape dioang ni xtakot dose ke?..Bukan aku na cakap aku baik, tapi korang sendiri boleh fikir dan boleh tengok depan mate sekarang tol x..macam mane gaye hidup kita sekarang..semua ada, mintak je..Alhamdulillah Malaysia dah berkembang maju, dan apa yang kita impikan semua kita dapat..

Bile aku tanye kat sorang kawan, " Ko xtakot dose ke wat bende ni?.."...Kebanyakan answer kawan2 aku cakap "X"...sebab dioang da biase....kalu na masuk nerake, masuk jelah...Astagfirullah, giler ape..Koang ingat neraka tu macam api koang bakar sampah tu?..xtertanggung azab kat neraka jahanam rakan rakanku oi..Aku pun banyak buat dose, tapi insyallah aku dalam proses perubahan..



Kita kat dunia ni sementare je, kite xlame kat dunia ni...Kat dunia sementara ni buatlah ape yang korang nak buat tapi jangan lupe dunia yang kat sebelah sane selepas kita mati..Arak korang wat cam air oren, ade yang aku dengar budak melayu makan daging babi pulak, sex koang wat macam game..Ya Allah, bende tu haram!..Aku sebagai kawan dan salah soang umat islam, cube untuk nasihat, tapi koang balek perli aku..Salah ke aku nak nasihat?..Bukan ke tu tanggungjawab aku sebagai seorang umat islam..Ye, aku xalim..aku pun banyak tinggal solat, aku banyak dose, aku banyak buat jahat..Tapi aku cube untuk brubah, dan aku akan tolong kawan2 aku untuk berubah..Insyallah..

Ini buat renungan semua lah..Bukan aku na mengata sape2..Juz bende ni da jelas depan mate korang semua..Kita same2 berubah, moga dibuka pintu hati Insyallah. Bende tu semua xmustahil..Selalu jugak terlintas kat fikiran aku, macam mane kalau aku mati esok hari, macam mane dengan dose aku?..Aku xsanggup berhadapan dengan seksaan kat kubur..kadang2 aku menangis sorang diri..hurmmm...Buat renungan semua keyh.Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment