Followers

Thursday, January 6, 2011

Masaalah perhubungan bila PARENTS masuk campur.

Jika diantara kamu ada masaalah, insyallah saya boleh bagi nasihat.Berdasarkan pengalaman saya.
" Kite merancang, Allah menentukan"

Kes 1: Seorang rakan saya, telah menanyakan sesuatu iaitu tentang masaalah perhubungan mereka.Dan unutuk itu, saya ingin kongsikan sedikit nasihat untuk rakan saya dan juga rakan yg diluar sana.

Soalan :
u, do u know that i really hurt right now..i luv someone but all his family didnt like me..i lurve him with all my heart but sometime i think i must let him go..his father wanna he married with another people.that gurl very cruel with me ( ex gurlz bf die la ).everyday she make me sad.what should i do?.




Saya :
Assalamualaikum.ok, dalam keadaan sebegini, si BF mestilah matang dalam segi pemikirannye.Jika si BF memang sayang akan si GF ni, si BF berhak menentukan siapa teman sehidup semati die. Memang betol PARENTS paling penting, tapi dalam sesetengah perkara dlam kehidupan ini, kite mesti memilih jalan kita sendiri. Care yang paling bagus, si GF mesti berusaha untuk slowtalk dengan BF die. Ask him nicely to talk with his parents about his own life, his own future. insyallah pintu hati parents die akan terbuka untuk menerima si GF. Tetapi, masaalah yang kedua ialah si BF penakot. Buat apa kite nak takot jika benda itu untuk hidup kita.Betol x?.


Si BF sayang GF gile2, tapi na lepaskan diri bile bende camni da jadi, thats is NOT the way ( warning to the guy )!..Saya laki, so saya faham macam mane perasaan lelaki waktu sekarang..Mesti berbelah bahagi. So, advice to the BF, think properly before you make decision.
Untuk masaalah yang laki 1, si ex Bf ni..Yang ko p menyibok hal perhubungan oang pahal..Dahla, carilah laki laen, janganla ko menyibok hal oang lain..Find your own life..
For my friend, tabahkan hati ye, banyak kan berdoa..insyallah semua masaalah akan selesai.

Jika ada nasihat lain, boleh lah kongsikan ye kawan kawan ku, untuk kebaikan semua.

No comments:

Post a Comment